REKLAMAČNÍ ŘÁD
společnosti PURUS-MEDA, s.r.o. se sídlem Skalice nad Svitavou 198, 679 01, IČ 46903453, DIČ CZ46903453, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 5965 (dále též jen „PURUS-MEDA“ nebo „Prodávající“).
I. Všeobecná ustanovení
- Reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na vlastní výrobku PURUS-MEDA (dále jen „výrobky PM“), u nichž jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího
z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“). - Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek. Uzavřením kupní smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
- Zákazníkem PURUS-MEDA je buď Kupující / spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen “Kupující / spotřebitel“) nebo kupující / podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující / podnikatel“). Kupující / spotřebitel a Kupující / podnikatel jsou dále společně označováni jako „Kupující“.
- Prodávající při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo služby.
II. Odpovědnost Prodávajícího
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že výrobek při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá, že v době, kdy Kupující výrobek převzal:
- má výrobek vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu výrobku a na základě reklamy jimi prováděné,
- se výrobek hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se výrobek tohoto druhu obvykle používá,
- výrobek odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je výrobek v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a,
- výrobek vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- K výrobku je přikládán daňový doklad.
III. Práva z odpovědnosti za vady výrobku
- Zjevné poškození výrobku nebo jeho obalu při doručování je třeba ihned řešit
s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního listu). Kupující není povinen takovýto výrobek od dopravce převzít a o zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje Prodávajícího. Kupující v den převzetí řádně zkontroluje neporušenost výrobku a jeho kompletnost. - Při osobním odběru Kupujícím, je okamžik převzetí Zboží okamžikem přechodu nebezpečí škody na výrobky z Prodávajícího na Kupujícího. Jestliže Kupující výrobek neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady měl výrobek již v době přechodu nebezpečí škody na výrobek. Pozdější reklamace neúplnosti výrobku nebo vnějšího poškození výrobku nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
- Reklamaci výrobku může Kupující / spotřebitel uplatnit osobně na pobočce Prodávajícího nebo reklamované výrobky zaslat přepravní službou na adresu PURUS-MEDA, s.r.o., Skalice nad Svitavou 198, 679 01 Skalice nad Svitavou.
- V případě, že Kupující bude zasílat výrobek Prodávajícímu přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované výrobky do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jejich poškození. U křehkých výrobků by měl zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka by měla obsahovat reklamované výrobky, doporučujeme přiložit kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované závady a správné kontaktní údaje Kupujícího.
- Kupující je povinen prokazatelným způsobem doložit, že výrobek byl zakoupen
v internetovém obchodě nebo prodejně společnosti PURUS-MEDA, s.r.o. Optimální je originál dokladu o zakoupení výrobku. - Práva z odpovědnosti za vady výrobku se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
- mechanickým poškozením výrobku
- prokazatelně nedovolenými zásahy do přístroje, živelnou katastrofou, mechanickým poškozením nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je výrobek plombami opatřen,
- prokazatelně nesprávným užíváním,
- užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu,
- užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
- prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci.
- Odpovědnost Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, u výrobku prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použitého výrobku za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou měl výrobek při převzetí Kupujícím.
- Na dárky, které Prodávající poskytuje Kupujícímu bezplatně v rámci kupní smlouvy na jiné placené výrobky, nelze uplatnit záruku ani odpovědnost za vady nad rámec zákona. V případě odstoupení od kupní smlouvy je Kupující povinen výrobky, které jsou poskytované jako dárek vrátit v původním stavu Prodávajícímu.
- Na žádost Kupujícího je Prodávající povinen poskytnout Kupujícímu písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem
IV. Záruční doba
- Výrobky PURUS-MEDA jsou z převážné části Doplňky stravy, případně pak kosmetické výrobky. Doplňky stravy jsou zvláštní kategorií potravin. Doplněk stravy je definován v § 2 písm. g) zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen “zákon o potravinách”), jako „potravina, jejímž účelem je doplňovat běžnou stravu a která je koncentrovaným zdrojem vitaminů a minerálních látek nebo dalších látek s nutričním nebo fyziologickým účinkem, obsažených v potravině samostatně nebo v kombinaci, určená k přímé spotřebě v malých odměřených množstvích“. Problematiku doplňků stravy upravuje na národní úrovni vyhláška č. 58/2018 Sb., o doplňcích stravy a složení potravin (transpozice směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/46/ES o sbližování právních předpisů členských států týkajících se doplňků stravy).
- Záruční doba, podobně jako na potravinách, je uvedená na každém výrobku. Na doplňcích stavy je označena jako: Minimální trvanlivost do: na kosmetice pak: Spotřebujte nejlépe do: U neotevřeného výrobku v nepoškozeném obalu je kvalita zaručena do jejího uplynutí.
- K údajům Minimální trvanlivost do: a Spotřebujete nejlépe do: se se připojí buď vlastní datum, nebo odkaz na místo, kde je datum uvedeno na etiketě nebo obalu. V případě potřeby se tyto údaje doplní údajem o nezbytných podmínkách pro uchování, jejichž dodržení umožní zajistit uvedenou trvanlivost. DMT se uvádí v nekódovaném tvaru v pořadí den, měsíc a rok.
- Výrobky s prošlou dobou minimální trvanlivosti lze uvádět do oběhu, pouze pokud jsou zdravotně nezávadné a pokud jsou jako prošlé označeny a odděleně umístěny. (Označení slovem "sleva", "akce" není v žádném případě dostačující). Po ukončení data minimální trvanlivosti výrobce nezaručuje chuťové a výživové kvality výrobku. Odpovědnost za zdravotní nezávadnost potraviny s prošlou dobou minimální trvanlivosti přebírá prodejce.
V. Práva z vad výrobku
- Nemá-li výrobek vlastnosti uvedené v článku Odpovědnost Prodávajícího, může Kupující / spotřebitel požadovat i dodání nového výrobku bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti výrobku, může Kupující / spotřebitel požadovat jen výměnu této součásti, není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, jedná se o nepodstatné porušení smlouvy a v takovém případě má Kupující /spotřebitel vždy právo výhradně na bezplatné odstranění vady opravou věci.
- Právo na dodání nového výrobku nebo výměnu součásti má Kupující / spotřebitel
i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující / spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne. - Pokud Kupující /spotřebitel od smlouvy neodstoupí ani neuplatní právo na dodání nového výrobku bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující / spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nový výrobek bez vad, vyměnit jeho součást nebo výrobek opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo v případě, že by zjednání nápravy působilo značné obtíže Kupujícímu / spotřebiteli.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Prodávající Kupujícího před převzetím výrobku upozornil, že výrobek má vadu, nebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
- Kupující / spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech uvedených v NOZ a Zákoně. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné v okamžiku, kdy je mu předáno nebo doručeno prohlášení Kupujícího /spotřebitele o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny zákonné podmínky dle §2001 a násl. NOZ V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
- V případě odstoupení od smlouvy je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu kompletní výrobek.
- Pokud má vadu výrobek, který byl prodáván jako použitý nebo byl prodán se slevou zohledňující jeho nižší kvalitu v době prodeje, má Kupující / spotřebitel místo práva na výměnu výrobku právo na přiměřenou slevu.
VI. Vyřízení reklamace
- Kupujícímu /spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající a Kupující /spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ust. § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu–spotřebiteli přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči Kupujícímu / podnikateli.
- Kupující /spotřebitel se může o výsledek reklamace sám zajímat na adrese provozovny, kde reklamaci uplatnil, nebo na její telefonní lince.
- Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže výrobku). Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat výrobek v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
- Kupující je povinen předat výrobek do reklamačního řízení kompletní. Dále doporučujeme přiložit kopii prodejního dokladu, podrobný popis závady a úplné kontaktní údaje (adresa, telefon, e-mail). V případě, že Kupující nedodá výrobek kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
- Prodávající při převzetí výrobku k reklamačnímu řízení neodpovídá za data a informace Kupujícího, jež jsou uloženy na pevných discích, pamětích či dalších nosičích informací, jež jsou součástí výrobku přebíraného k reklamací, ani za případnou ztrátu takových dat a informací.
- Při uplatnění reklamace obdrží Kupující písemné potvrzení - reklamační protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je Kupujícím / spotřebitelem požadován. Pokud Kupující / spotřebitel výrobek do reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
- Kupující / spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného výrobku. Kupující / spotřebitel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
VII. Odmítnutí přijetí do reklamace
- Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí výrobku do reklamace, pokud je výrobek znečištěn nebo jsou znečištěny jeho součásti.
- Prodávající je oprávněn odmítnou reklamaci výrobku také v případě, že výrobek není předáván v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
VIII. Vyzvednutí reklamace
- Po vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího buď prostřednictvím SMS, e-mailem nebo telefonicky. Pokud byl výrobek zaslán přepravní službou, bude po vyřízení zaslán na adresu Kupujícího.
- Prodávající vydá, případně zašle, Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
- V případě nevyzvednutí reklamovaného výrobku do 2 měsíců od uplynutí doby, kdy byla reklamace vyřízena, je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 50 Kč za každý započatý den prodlení s vyzvednutím výrobku.
- Při výdeji výrobku po vyřízení reklamace je Kupující povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí o Zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou totožnost.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 27. listopadu 2022 a nahrazuje veškerá předchozí znění. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.